New year's eve


Skepp och hoj!


Lite dålig uppdatering så här vid jul och nyårstider, men nu är det nytt år och nya möjligheter :)
Tänkte skriva om hur vi hade det på nyår.

Jag jobbade hela dagen, 11-19. Sen åkte jag hem och gjorde mig lite fin. Remi hade förberett maten så det var bara att laga till den. Det blev en tre rätters bestående av musslor och pilgrimsmusslor till förrätt. Oxfile med rotfrukter och stekta grönsaker, till det rödvinsås. Och till efterrätt cheesecake som Remi hade vågat sig på att göra. Dock var den inte ätbar när vi skulle äta den. Den var fortfarande lös. Och man kan fortfarande inte äta den så jag tror han gjorde någon miss där. Haha! Men bra försök ändå ;)

Det var tänkt att vi bara skulle vara hemma och ta det lugnt. Men tillslut bestämde vi oss för att möta upp Donken-gänget vid tolvslaget och kolla på fyrverkerier som dom hade köpt. Elias sov gott i vagnen med sina hörselskydd :)
Sen följde vi med dom in där festen höll till, hemma hos Carl-Hendrik i villastan. Elias fick sova i hans föräldrars rum så länge vi minglade runt med folket.
Jag var helt nykter och Remi var vid medvetandet han också. Jag satt och skrattade mest hela kvällen åt vad folk sa och gjorde. Haha, fan vad dum man är egentligen när man är full. Helt sjukt!
På hemvägen stannade vi och köpte en hamburagre på stan. Alla måste trott att var cp som gick runt med barnvagn på stan kl 3 på natten. Fast de lär ju ändå ha fattat att vi var på väg hem från nyårsfirande, skillnad om det hade vart en vanlig lördag typ.
Kom innanför dörren vid halv 4 och la oss dirket i vetsakp om att Elias skulle vakna om bara fyra timmar. Jobbigt värre.

Men kul hade vi i alla fall trotts att jag inte hade den där nyårskänslan. Det var väl för jag jobbade så länge och att vi inte alls hade planerat eller någonting.



Kommentarer
Postat av: Anonym

smart att ha me ungen på fest , fast än han sov :S

2011-01-03 @ 18:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0