Vecka 38



Idag har det gått 38 veckor, går in i 39 nu vilket betyder att barnet är redo inför födelsen och kan komma när som helst. Nu börjar jag faktiskit bli lite nervös. Vattnet kan ju gå när som helst. Tänk om jag befinner mig i stan då, på stranden kanske, eller i mataffären.. vem vet? Men det är ju lite spännande också lär jag säga :P

I vecka 38 är medelkroppslängden  50 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 3200 gr. Huvudets omkrets är 34,8 cm. Ditt barn är nu redo för ett liv utanför livmodern. Visste du att det är barnet själv som bestämmer när det ska komma ut, graviditetslängden finns programmerad i barnets arvsanlag. Lungorna är fyllda med vätska fram till födelseögonblicket då vätskan pressas ut för att ersättas med luft. 

   
Den 10:e skulle vara perfekt att du kom ut. Då har vi flyttat hem igen och rusten är klar ;)

Kommentarer
Postat av: fanny

åååh, nu är det ju inte alls långt kvar. :D

Lycka till så jätte mycket! kram

2009-07-02 @ 13:43:50
URL: http://fannyandersson.blogg.se/
Postat av: josephine - mitt liv som sambo

gud nu är de inte lång tid kvar gumman. ;) lycka till . så glad för din skull. kram

2009-07-07 @ 13:22:19
URL: http://josephinewestling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0