Nu jävlar!


Jag har bestämt mig att jag ska söka in till Komvux och plugga två kurser som är grundläggnade för att komma in på en högskoleutbildning jag vill gå. Sista ansökningsdagen till Komvux är 31 oktober, så nu är det dags att sätta fart.
Jag ska börja med att ringa dit imorgonbitti och boka tid med en studievägledare som kan hjälpa mig att lägga upp det hela och förklara hur det går till. Sedan är det bara att söka in och hoppas på att jag kommer få börjar plugga kurserna jag sökt till.

Det känns liksom som jag nått botten nu och ta tag i det här och börja klättra uppåt! För så som det ser ut i dagsläget så är det ingen som kommer servera mig ett jobb och det är svårt att få ett jobb om man söker. Och tanken på att jag snart jobbat på Donken i fyra år snart ger mig lite panik. Måste göra något annat med mitt liv! Självklart ska jag jobba där samtidigt som jag pluggar på Komvux, men om jag kommer in på Högskolan blir det inte så ofta eftersom det blir heltidsplugg då.

Japp det här är min tanke och plan just nu, och jag är så jävla dålig om jag inte tar tag i det. Jag kan drömma och prata mycket utan att ta tag i det, men nu jävlar ska jag göra det här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0