Snart blir jag tjock!


Här sitter jag och smackar i mig en lussebulle som jag och Tessan bakade igår hemma hos henne. Dom blev så himla goda! ...

Måste sätta stopp på mitt ätande. Varje dag stoppar jag något onyttigt i munnen. Till exempel kakor, bullar, godis, chips, glass. Varje dag! Det är fan inte bra alltså. Inte rör jag på mig heller. Undrar egentligen hur min kropp mår. Kanske inte vill veta det, fast det kanske jag skulle behöva för att få en spark i rumpan.
Och bara det att man har bil gör också att man blir så jäkla lat. Man tar bilen överallt, till stan och till affären fast det är så nära.
Sen så tänker jag saker som gör att jag äter i alla fall. Typ som "men bara en kaka" eller "det är ju onsdag idag, det betyder lill-lördag" eller "men jag åt nästan inget godis i helgen så jag kan göra det nu". Haha, sånna sjuka, töntiga bortförklaringar.

Och det där med att träna. Blääää! Det enda jag tycker är roligt är dans. Så är det något jag kan tänka mig i träningsväg är det zumba. Inget annat, inte såhär att börja med i alla fall.

Det måste ske en förändring!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0