Krockade med räcket och fick åka polisbil


Idag var jag med om något hemskt!
På väg hem från jobbet sladdade jag in i räcket på motorvägen, studsade bakåt och snurrade runt typ ett varv. Snacka om att jag var i chock. När bilen hade stannat visste jag inte vad jag skulle göra för bilen stod mot körriktning i högerfilen och jag hade punktering.
Men jag var inte ensam, det var se andra bilar som också stod där som hade åkt av vägen dom också pga halkan. (Det vara bara jag som hade dunkat in i räcket dock) Och tur att dom stog där för dom sa åt mig att gå ur bilen och ställa mig bredvid dom utifall det skulle komma ännu en bil och joina oss där på sidan så jag inte skulle bli påkörd.

Jag stog där och småpratade med de andra, + ambulanspersonal och kollar mot min bil igen, då står plötsligt en bil i snövallen bredvid mig. Han som körde den bilen blev typ sur för att jag inte hade satt upp en varningstriangel men vafan, skulle jag gått ut på en glashal väg där folk får köra 110km/h för att sätta upp en varningstriangel och riskera att bli påkörd? Jag fick ju inte ens stå vid min bil för de andra som också hade kört av, hur skulle jag då kunna sätta upp den. Och om man inte ser 7 bilar som kört av vägen och blinkande sirener från ambulans på rätt långt avstånd är man ju blind. Han såg väl oss före han körde av vägen hoppas ja?! Men han ville väl skylla på någon antar jag.

Stog där ett bra tag och frös. Tillslut fick jag sätta mig i ambulansen och värma mig med en annan tant som också frös. Sen fick jag prata med polisen om hur allt hade gått till och så.

Remi skulle hämta mig med hans kompis bil men han var så seg och alla hade åkt ifrån platsen förutom två polisbilar så jag fick åka med en av dom. Jag fick åka med en polis i en pikébuss. Så jävla coolt :D Och han var skitsnäll!
Jag har åkt polisbil shalalalalalala!
Jag fick en uppdragsbok när jag fyllde, med roliga saker som man ska göra innan man dör typ. Där fanns "Åka polisbil" med. Så nu kan jag kryssa den :D Wohow!

Jag tog ingen skada av denna händelse, förutom att jag vart lite chockad just då. Bilen däremot mår lite sämre. Vänster sida vid lyset och neråt är traskigt. Trodde dock att det skulle vara mycket värre när jag fortfarande satt i bilen. Vågade knappt kolla när jag klev ur, men det var inte såå farligt. Dom bärgade den till verkstaden så får se när vi får den tillbaka. Kan nog ta ett tag :/

Och en sista grej.. Tur att Elias inte var med i bilen!!!!!! Tack Gud alltså!!!

Jag är glad att det gick så bra som det gjorde. Det hade kunnat vart värre, om jag hade haft en bil bakom mig tex när jag sladdade. Då hade jag nog inte mått lika bra nu.

Kommentarer
Postat av: BajsMalins Oseriösa

Hahaha.. Du är så störd! Och vet du?! JAG HAR OCKSÅ ÅKT POLISBIL!! Mwahaha. Vet dock inte varför.. Jag fick skjuts hem bara när det var massa satungar som åkte och sladdade vid valbovägen :P

2011-02-15 @ 17:38:40
URL: http://bajsmalins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0