No one is perfekt


En sak som jag måste få ur mig att jag avskyr är mammor som försöker vara "den perfekta mamman". Den som gör allt för att omvärlden ska tro att hon, hennes barn och hennes karl är perfekta. Blääääää!!
Det är klart att alla vill och försöker göra sitt bästa med sina barn och vill dom det bästa men varför ska man försöka vara perfekt? Ingen kan det, det går inte. Alla har någon svaghet.

Måste amma, måste gå i en mammagrupp, babysim, bara ekologisk barnmat, ingen burkmat bara egengjord, inte nå gottigheter, bära runt ungen hela tiden, man kan inte släppa loss om man är mamma" Gaah släpp loss lite för fan!! Tror inte ungarna blir bättre barn för att man försöker vara allt det där. Snarare tvärtom.

Som ni märker är jag verkligen ingen hönsmamma och kommer aldrig bli. Barnen lär och utvecklas så mycket mer om man släpper lite på allt.

Gör på ditt sätt och inte "så som det ska vara".



Det är ju gott med god mat!


Jag pekar inte ut någon så ni vet. Jag bara skriver det jag tycker :)


Kommentarer
Postat av: Emma, Mamma till Tuvaliee!

Jag håller med dig helt och hållet..

2010-09-09 @ 18:12:16
URL: http://aboutourslife.blogg.se/
Postat av: Pety

hehe bra skrivet :)

2010-09-09 @ 19:10:59
URL: http://beloelo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0