Sjuka barnet <3


Asså det är så synd om min Elias! Hans spyor har nu övergått till feber. Tog febern imorse då den visade lite feber, men nu verkar han hängigare så ska ta den igen och se.
Vi har fått i honom lite blåbär, en flaska välling med vätskeersättning och vatten idag. Så han äter rätt bra för att vara sjuk. Hoppas han fortsätter med det!!
Bajsar ofta gör han fortfarande, löst. Det typ rinner.

Han sover mycket så hoppas han sover sig friskare. Det är väl det dom säger, vila och sova är den bästa medicinen.
Just nu ligger han i Remis famn och sover.


Förresten så tappade Elias ner hans napp i vattnet där sköldpaddorna simmade i igår på Furuvik. Så klart sköljde jag av den direkt efter, men skulle det kunna vara det?




Bli frisk så vi kan busa igen!


Kommentarer
Postat av: johanna

sköldpaddor har nått ämne i sitt bajs som man blir sjuk av har jag hört. man kan till och med få salmonella :/

2010-06-18 @ 15:50:41
Postat av: Lilly

Du måste kasta nappen viki :O

Skitfarligt sånt där..



min lilla gudis <3

2010-06-18 @ 18:26:42
Postat av: Anonym

Jag tycker det låter som maginfluensa. Det är ju säsong för det och min dotter har haft det 3 gånger under 2 månaders tid. Vätskan är såklart viktigast att dom får i sig, men blir han inte bättre efter 2-3 dagar så sök vård. Diarrerna kan hålla i sig i flera dagar, upp till en vecka ibland, så det är som sagt vätskan som är viktig!

Lycka till och krya på honom

2010-06-18 @ 21:28:03
Postat av: Ida

finns ju tyvärr massor med baciller han kan ha fått i sin lilla mage. särkskilt när man varit ute på äventyr. skäldpaddsvatten är ju inte särskilt rent men om det skulle vara salmonella så tror jag inte att han skulle blivit sjuk så där på en gång...men andra baciller som inte gick bort med en avsköljning kan det ju vara. hoppas verkligen han blir bättre snart, det är så himla jobbigt när de är så där dåliga i magen, får ont i stjärten å sånt=(

2010-06-18 @ 21:28:14
Postat av: Stephanie

Kan mycket väl ha varit att ni tappade den bland sköldpaddorna. Ni skulle kanske ha kokat den om ni skulle ha behållt den eller kastat den. Men svårt om man är på furuvik och inte har någon annan och verkligen behöver en.

2010-06-19 @ 11:02:47
URL: http://stephanieronning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0