Låt delfinerna vara



Jag vet inte om ni har hört det eller sett det på nyheterna, masslakten av delfiner i Taiji i Japan.
Ett filmteam lyckades smuggla in kameror mitt i natten i viken där dom slaktar delfinerna för att kunna visa världen vad det är dom gör mot de oskyldiga djuren. Dom som fångar in delfinerna säljer dom till folk som har shower med dom osv, och de delfiner som dom inte lyckas sälja slaktar dom helt enkelt. Det är inte bara folket som fångar delfinerna som inte vill visa vad som pågår där, utan även myndigheterna. Helt sjukt.
Dom skulle på att delfinerna äter upp fisken så människan inte kan få någon fångst av fisk. Men det är ju för f*n människan själv som fiskar upp fisken ur våra hav, det är därför det inte finns.. Det är inte delfinernas fel!

För mig som har gillat delfiner sen jag var liten gör det ont att kolla på det här.
Det visades på nyheterna i förrgår, hittar tyvärr inte just det klippet men här är ett annat.



Kommentarer
Postat av: M.

Man blir så jävla arg och ledsen när man ser sånt här! Det gör ont i hela magen. Förstå om man fick tag i en av dom här personerna.

2009-11-15 @ 18:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0