Frågor


Frågorna är tagen från Petras blogg :)



Graviditeten;

Vilka var dina favoritkläder?
Tunika och leggings
Vad var din/dina favoriträtter? Inget speciellt tror jag.
Vad var din/dina favoritdryck? Cola light
Vad tyckte du inte om? Det som jag inte tyckte om före och nu :P
Var det någon favoriträtt som ändrades? Nej
Vad var du mest sugen på? Choklad och kiwi.
Hade du halsbränna? Ja, det hände bara nångång.
Hade du foglossning? Nej.
Hade du sammandragningar? Vet inte :P
Mådde du illa? Aa, i början då jag inte visst att jag var gravid. Men jag spydde inte en ända gång.
Vilken sovställning var bäst? Sova på sidan.
När var din BF-dag? 14 Juli.
Gick du över tiden? + 2.
Hur mycket gick du upp i vikt? 20 kg
Hade du mycket vätska i kroppen? I guess
Hur var ditt psyke? Som vanligt, starkt. Men hormonerna spratt till ibland :P
Gnällde/klagade du? Nej, och många på jobbet tycket jag var så duktig som inte klagade. Tog semester en månad före beräknat BF-dag så jag jobbade länge, och då jobbar jag på McDonald's. Inte många som skulle klara att vara höggravid och jobba där :P
Vad trodde du det var för kön? Trodde inget.
Visste du vad det var för kön? Vi tog reda på det på ultraljudet.
Hur låg ditt SF-mått? Jag följde kurvan i alla fall.
Var du rädd för något? Nje...
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Jag bara tänkte "Jag tar det som det kommer", och det gjorde jag :)
Hur ser du på graviditeten idag? Jag hade en sjukt bra graviditet, hade inte alls några problem. Rena dröm graviditeten :D


Förlossningen;

När började din förlossning?
Vid tolv på natten mellan 15-16 Juli.
Hur började den? Jag hade haft som mensverk hela eftermiddagen så blev det värre när vi skulle lägga oss och sova, sen började blöda.
När åkte du/ni in till förlossningen? Strax efter 12.
Varför? Jag började blöda och
Vem/vilka åkte du in med? Remi.
Fick du/ni åka hem igen? Nej, vi blev kvar.
Vilket sjukhus skedde förlossningen på? Gävle sjukhus.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 5 cm.
Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? Konstig fråga :P Jag hade värkar och hade jävligt ont i 11 timmar innan lillen kom ut :P
Vilken/vilka var med under förlossningen? Remi, barnmorska och undersköterska.
Tog du nåt smärtstillande? Lustgas och epidural, men tog den för sent för jag tyckte inte den hjälpte så värst. Blev bara skitnödig av den. Haha
Grät du? Ja lite då jag var så jäkla trött och bara ville få ut ungen.
Vad tyckte du var jobbigast? Vad var inte jobbigt? Smärta, smärta och åter smärta. Det är ganska jobbigt! Och att man liksom inte kunde bestämma över sin egen kropp.
Var du rädd för något? Att det skulle bli några komplikationer eller att Elias skulle vara sjuk på något vis.
Hur lång tid tog det? 11 timmar från att värkarna börja till Elias var ute.
Hur ser du på förlossningen idag? Att tänka tillbaka gör ont i mig, men nästa gång jag ska föda kommer jag veta hur det går till så det kommer nog gå bättre då :) Men det gick ju bra ändå.


Barnet;

Vad blev det för kön?
Pojke
Hur mycket vägde barnet? 3832 gram
Hur lång var barnet? 53 cm
Vad var huvudomfången? 36 cm
Hur mådde barnet? Som en nötkärna ;)




Mini Elias


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0