Snart är jag hårlös


Nu har jag inte skrivit blogg sen i förrgår. Har med andra ord fullt upp och annat att göra än att sitta här, tyvärr kan man ju tycka, men bloggen blir lite lidande ibland så är det. Men men :P



Som vissa kanske kommer ihåg så började jag äta tabletter som ska stärka hår, hud och naglar som hette Hårkontroll. Jag köpte dom för mitt hår eftersom jag tappade så sjukt mycket och tänkte att tabletterna skulle ersätta vitaminer och grejer som jag kanske äter för lite av som då gör att jag lossar hår. Men så verkar inte vara fallet. Jag har nu ätit tabletterna ca 1 månad men jag märker då ingen skillnad alls! Kan fortfarande dra av hur mycker hår som helst när jag duschar och kammar håret. Det är läskit. Sen så lossar jag även titt som tätt hela tiden. Håret finns på kläder, i sängen, på golvet, på Elias och Remi. Everywere!

Nu har jag läst på internet att efter man har ammat i 3-4 månader börjar man tappa mycket hår. Jag ammar ju inte men det verkar som man tappar hår ändå. (Fattar inte varför dom lär ta upp ammning i varje mening när man pratar graviditet och bebisar) Under graviditeten så tappar man nästan inget hår och håret brukar kännas tjockare än vanligt. Och nu när det gått 3-4 månader så tappar man allt hår som man egentligen skulle tappat under graviditeten. Det finns inte så mycket att göra åt saken. Men helt seriöst så mycket som jag tappar kan ändå inte vara normalt.
Jag känner stooor skillnad, jag har aldrig haft tjockt hår men jag har fan aldrig haft så här tunt heller. Det blir nog peruk snart. Det som är mest irriternade är att det är inte dom fula hårstråna som har gått av när man plattat och så som lossnar, utan det är som långa fina som gör det :/



Så här mycket hår tappar jag varje gång jag står i duschen och tvättar håret. Sen när jag borstar ut det tappar jag minst lika mycket och under dagen tappar jag nog lika mycket också. Usch :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0