Vecka 30


Äntligen börjar första siffran på något annat än 2, nu är det en 3a som gäller ;) Jag känner på mig att 30 veckorna kommer gå snabbare än 20 veckorna. Nu kommer man ju så mycket närmre så snart är det dags att köpa det som behövs. Säng, sängkläder, madrass, bärsele, amningskudde, amnings bh.. You name it! Och även nya kläder till mig som blir större och större. 
Ännu närmre, vid vecka 37 då ska jag börja köpa nappar, nappflaskor och sånt där smått. Och någonstanns där vill jag nog också att allt ska stå klart hemma, redo för bebis. Mellan 37-40 kan det ju sätta fart när som helst, så man måste vara beredd. Packa väskan till som ska med till förlossningen ska också göras. Det lär ju vara hemskt jobbigt att göra det när man redan har börjat fått värkar. Då skulle inte jag kunna tänka riktigt klart vad jag skulle vilja ha med. Eller så göra jag en lista till Remi så får han packa ihop den när det är dags ;)

Men men, det är ett tag dit. Så här ser jag ut idag, vecka 30 :)

     
Tänk att det ligger en liten människa där inne :)

Jag har gått ut och gått med Tessan idag. En långpromenad. Det var skönt. Och som vanligt är det bara prat om saker som har med graviditet att göra. Eller aa, 90% av allt prat är det om det i alla fall. Hon har inte länge kvar nu, hon ligger 4 veckor före mig.

68 dagar kvar <3



Kommentarer
Postat av: Malin´s Humor

Mer ansikts- och helkroppsbilder Viggan! :)

2009-05-06 @ 19:12:40
URL: http://deafeem.blogg.se/
Postat av: fanny

tänk , inte så långt kvar nu. :D åhh, jag vill också ha en bebis. så söta & små :) fast jag är ju gudmor till min åtta månader gamla granne, som bara gosar hela tiden. han är bra söt han också. men tänk en EGEN bebis. Att bli mamma. gaah , vad roligt. Lycka till med allt ! ( tacka ej, det betyder otur ) :F kram.

2009-05-06 @ 21:41:44
URL: http://fannyandersson.blogg.se/
Postat av: fanny

sv: hehe , nej! :D

2009-05-06 @ 22:18:23
URL: http://fannyandersson.blogg.se/
Postat av: Hannah Jarl

Såg att du tänkte köpa en bärsele.

Köp inte en babybjörn, man får sjukt ont i ryggen av den. Sen är den inte bra för barnet heller.

Köp en Beco butterfly eller angel pack. Dom kan man ha från det att barnet är nyfödd till det att dom är 2 år ( Man har dom på ryggen då ). Gå in och kolla på www.sjalbarn.se där finns det många som säljer dom.



Det är värt att lägga lite extra pengar på en bra sele som är bra för både dig och barnet.

2009-05-07 @ 07:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0