Så är det! :D


Det var den 5 december som graviditets testet visade ett +. Första tanken var "Opps". Det var inte planerat men absolut inte konstigt eftersom inget skydd användes. Någonstanns innerst inne fattade man ju att det skulle hända så småningom. 
Vi bestämde oss för att inte behålla det. Tänkte mycket fram och tillbaka under ett antal dagar, typ en vecka och tankarna börja luta mer och mer åt att behålla barnet. Och till slut bestämde vi oss för det också.. Att behålla det. Egentligen fanns/finns det ju ingen anledning till att inte behålla det. Vi har en fin lägenhet som vi trivs i och båda har fast jobb, kanske inte bästa jobbet med bäst betalt men vi får ju pengar så vi klarar oss, och vi kommer klara oss när barnet kommer. Vårt förhållande är på topp vilket är bra eftersom att få barn kan vara en påfrestning i förhållandet och för många blir förhållandet sämre när man får barn tillsammans. Man börjar tjafsa om ekonomin och sånt. Men jag tror vårt förhållandet mellan mig & Remi kommer stärkas ännu mer :) Skulle ha ångrat mig som tusan om vi hade tagit bort vår lilla. Nu är det bara så kul när man märker hur man växer och när man får sig en liten buff i magen :) Så har man ju en anledning till att äta massa också. Och det bästa, äta vad man vill utan att få dåligt samvete ;) Cola light är något jag har blivit lite beroende av. Tycker egentligen inte ens om det, men nu gör jag.
Så 5 december det är längesen, och jag har inte sagt någonting till er. Tänk att jag har kunnat hållt mig. Och varför jag har gjort det är att jag ville gå en bit längre än det här osäkra veckorna. Nu är jag ju i vecka 18+ 2 dagar. Men det är vad vi tror bara, för jag kommer inte riktigt ihåg när jag hade min senaste mens. Och det är ju den man måste gå efter. På tisdag ska vi gå på vårt första ultraljud så då får vi verkligen veta hur långt jag gått. Kanske kortare, men hoppas lite längre ;) Och inte ni som kan räkna hur långt man gått när man pratar veckor så är jag troligtvis någonstanns i månad fyra. (Man är gravid i ca 40 veckor)

Nästa löning ska vi beställa en barnvagn från Emmaljunga. Våra första kläder har vi köpt. Hur söta som helst!
Vi har fått två stora resväskor av Remis kompis med fullt av barnkläder som hans barn har haft. Dock var det en väska med kläder för lite större barn. Men jag plockade ut väldigt mycket av de bebiskläder som fanns :D Rena rama julafton! Det är ju hur bra som helt att få ärva eftersom dom ändå växer ur kläderna så fort när dom bara växer och växer. Ska även få kläder av pappa som lillasyster växt ur och kommer nog få ärva allt i framtiden som hon växer ur. Så bra! Hon har ju kläder som både passar pojkar och flickor. Av det som vi fick av Remis kompis var det mesta också så att pojk och flicka kunde använda. Suuuper!



Copper..




Eller Pro Java? Säg vad ni tycker! Jag behöver hjälp!

Vill egentligen ha en hel vit, skit snyggt men kanske inte så smart om man ska ha vagnen 3 år. Eller vad säger ni?

   
Det här har vi köpt. Strumpor som passade till också men hittade ingen bild på dom på internet.


Vi även få bilbarnstol, babysitter och hoppgunga av pappa. Säng skulle vi få i present av Basel, om han håller det han lovar vill säga. Så det vi behöver betala är barnvagn och barnstol. Och alla dom där småsakerna så klart, men av de stora grejerna kommer vi alltså få det mesta :)





Kommentarer
Postat av: Anonym

Överväg detta råd från mig till er. Köp ingen NY ligg eller combivagn, köp en begagnad. Man får en fräsch nästan gratis på blocket. De små liven växer ju ur ligg/combivagn på några månader. Satsa i stället på en

ny och fin sittvagn när det blir dags för det.

Pappa.

2009-03-04 @ 21:49:30
Postat av: Mimi

Ååååh, det är så kul! Jag sitter och små ler när jag läser! Hoppas du kommer skriva mer om det så man får hänga med på en liten kant :P Ses vi inte innan så hoppas jag vi ses den 28:onde.

2009-03-04 @ 23:44:51
URL: http://mimbodin.blogg.se/
Postat av: Malin´s Humorblogg

Jag är fortfarande jättechockad! Jag drömde om dig härom natten och du var smällfet, sedan sprack du och dina inälvor hamnade på mitt huvud med ett läte av "Splasch". Jag håller med din pappa ang. vagnen. De växer faktiskt jättefort och många som jag känner har bytt vagn ca 3 gånger då de är små. Det finns många fräscha på blocket och olika sidor som auktionerar ut faktiskt! Och det är ju bara att tvätta. Jättesöta kläder till både dig och lillknodden!



2009-03-05 @ 17:39:06
URL: http://deafeem.blogg.se/
Postat av: kim

grattis va kul med bebis :) /gammal klasskompis :p

2009-03-06 @ 15:35:26
Postat av: E.

jag håller med "pappa", det är sant. ;)

2009-03-06 @ 20:22:20
URL: http://emmapung.blogg.se/
Postat av: fanny

Guuud va mysigt med en bebis ! :] Har ni några bra namn än då ? =)

Ha det bra.

2009-03-06 @ 21:15:01
URL: http://fannyandersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kolla www.annaaxel.se mycket roligt där och BILLIGA nya vagnar.

Finns även nya vagnar och begagnade på Tradera, auktionssajten.

STORT GRATTIS!

2009-03-08 @ 15:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0