Vecka 34


I vecka 34 är medelkroppslängden 46 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2350 gr. Huvudets omkrets är 32 cm. 
Barnets hud blir mer rosafärgad. Om det är en pojke så har testiklarna vandrat ner i pungen. Tarmen är full av en grönsvart massa, en slags bajs som består av hudavlagringar, som barnet får i sig när det svalt fostervatten, galla och tarmsaft.

    

40 dagar kvar. Det är inte länge det inte :)

I övrigt mår jag bra. Mår ännu bättre när jag tänker på att jag jobbar min sista dag nästa söndag :D 
Det enda som är lite drygt är att jag går upp tre gånger varje natt och kissar. Alltid tre. Sen så är det jätte drygt att välja kläder. Man känner sig inte fin i någonting. Jag blir aldrig nöjd över huvudtaget med hur jag ser ut just nu. Känner mig bara tjock och väldigt oattraktiv. Innan jag var gravid vägde jag 57-58 men nu väger jag 71 kg. 13-14 kg plus alltså. Det flesta skulle nog känna sig oattraktiv om man hade gått upp så mycket. Jag bönar och ber till Gud att jag ska få tillbaka min normalvikt efter graviditeten! 60 kg skulle jag nöja mig med.


Kommentarer
Postat av: fanny

Han är STOR nu lillen :D hah a, hoppas allt är bra :D kram

2009-06-04 @ 21:12:17
URL: http://fannyandersson.blogg.se/
Postat av: fanny

Han är STOR nu lillen :D hah a, hoppas allt är bra :D kram

2009-06-04 @ 21:12:21
URL: http://fannyandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0