Prisa mjölkersättning!


Pappa, Hannah och Sarah var nyss här och hälsade på och fikade. Gud vad man tycker Sarah är stor nu när man är van att se lilla Elias, fast hon är liten egenltigen. Det dröjer inte länge så är Elias också så stor. Tiden går så snabbt!

Imorse tog jag och Elias sovmorgon. Jag gick upp vid 11 men Elias sover nu också :P Han bara sover och sover vilket är bra. Mycket bättre än att ha en skrikande bebis.
I natt var det där emot inte kul. Vi har kommit på att när lillen ammar på dagen så tar mjölken slut tills kvällen och han får inte i sig så mycket som han vill ha. Mjölkproduktionen hinns inte med helt enkelt. Jag satt och amma till och från i ca 45-50 minuter igår och han blev inte nöjd. Det kom väl inget liksom. Mjölkersättning gillade han inte så vi visste inte vad vi skulle göra. Han fick nappen och höll på suga sönder den, så fort den åkte ur munnen så grät han.
Remi, min älskade hjälte åkte till slut till Statoil, kl 1-2 mitt i natten, och köpte färdigblandad mjölkerkättning och... Det funkade :D Han blev mätt och tyst och sov i fyra timmar. Sen var det bara ge han sånt igen när han vakande nästa gång så somnade han. Jag tackar den som uppfann mjölkersättning! En toppen idé.
Härdan efter blir det ammning på dagtid och "fejkmjölk" på kväll/natt :)


Medans jag var i tvättsugan gjorde Remi brunch åt oss :)

Kommentarer
Postat av: A.

fin blogg!:)

2009-07-23 @ 19:13:41
URL: http://lifeaboutagnes.blogg.se/
Postat av: Emma ~ Crazyangel [mamma till Milton]

Gratis till lillen :)



Ett tips är att INTE ge ersättning så här tidigt. Då kommer aldrig din egen mjölk komma igång och då står du där med ett flaskbarn.. Bröstmjölken är SÅÅ viktig då den ger ett imunförsvar du aldrig kan få från ersättning och minskar risk för allergier osv..



Du vet säkert allt detta redan.. Det jag försöker säga är att första dagarn är tuffa, för det tar ju lite tid innan kroppen ställer om sig med mjölk och allt. Du producerar så mycket mjölk som du gör av med = ger du ersättning minskar du mjölk produktionen.. Ja du fattar.. :)



Dessutom, så produceras mjölken bättre på natten. Så ju mer du ammar nattetid, ju bättre med mjölk får du :)



Det är en stor omställning med en liten. Ni kommer snart in i det. Välkommen till mammaligan ;)

2009-07-23 @ 19:53:44
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Emma ~ Crazyangel [mamma till Milton]

Åh föresten, köp en amningspump! Jag hade oxå jättejobbigt i början, men jag pumpade ur hela tiden och frös in överskottet. Kommer ihåg att jag ammade fösta veckan, gav flasa(med bröstmjölk) veckan efter, ammade 3e veckan, gav flaska 4e å sen efter det började jag kunna amma ordenligt utan sår... :P

2009-07-23 @ 19:55:55
URL: http://crazyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0