5 dygn



Igår var vi hos mamma och hälsade på. Var även en sväng in på jobbet och alla där fick se Elias. Han verkade populär och alla tyckte han var så söt :) Mm, han är söööötast i världen!
Hemma hos mamma så bara var vi. Erik och hon satt mest och avgudade lillen, tog kort och mamma fick byta bölja en gång. Det verkade hon också tycka var roligt :P

Vi var på den andra barnkontrollen igår. Det blev inget i söndags. Den gick lika bra som den första, allt var som det skulle. Hoppas blodproverna visar likadant. Jag nästan grät när dom stoppade in den läskiga nålen i min lilla Elias hand. Det såg ut att göra så ont på honom. Men det verkade som det gjorde ondare i mig än på han.
Barnmorskan kollade även hur ammningen gick eftersom jag får så JÄKLA ONT! Hon såg på mig att det inte gick att stå ut med den smärtan så hon visade mig en ammningsnapp och jag testade även den. Det blev en viss skillnad. Hela dagen igår gick bra men idag har det börjat komma upp nya sår.. Gör jag så fel så inte ens den hjälper? :S Det gör inte lika ont som utan, det är typ första tagen som gör ont sen blir det lite bättre men ändå. Jag hatar att gå och ha ont!


Sover på pappa medans an spelar tv-spel

Han gillar Remis närhet mer än min, allvarligt :P

 

Kommentarer
Postat av: Ida

åå vilken respons du har i din blogg:-) du får verkligen massor med bra idéer om hur man löser det så jag kommer med ett till;-) blir det outhärdligt kan du använda xylocainsalva som bedövar, det ska du ha på emellan amningarna och tvätta bort lite försiktigt innan du låter elias snutta igen.

tror det är liknande i nån "bröstsalva" som jag provade förra gången också.

du är jätteduktig, det kommer bli bättre jag lovar!!

känns det för jobbigt ska du så klart ge dig men innan du gör det prata med tantern apå amningsmottagningen, de är såå duktiga på att ge råd å sånt...

kramen!

ps...kortet på elias och remi....GILLA!;-)

2009-07-21 @ 20:53:01
Postat av: Stephanie

Jo så var det i början med för oss..man var ju inte van med den stora omställningen. Men det kommer! :)

Skönt att allt gick bra..

Såren är inte att leka med dom eller hualigen! :(

Har problem än jag och jag har snart slutat amma helt, han snuttar bara! Och det är inte ofta det heller...



Hur mkt väger han nu då? :)



Krams

2009-07-21 @ 22:26:46
URL: http://stephanieronning.blogg.se/
Postat av: Pety

Aaww va cuuuute !!! haha sån där dräkt har jag oxå till min bebbe :D

2009-07-21 @ 23:57:30
URL: http://lapetramaria.blogg.se/
Postat av: angelica

vill ju hälsa på och se sötnosen :)

2009-07-22 @ 13:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0