Stackars liten


Elias har inte vart som han brukar i natt. När vi gav honom mat innan vi skulle sova så bara skrek han. Han hade jätte ont i magen. Man såg hur han försökte bajsa samtidigt som han grät och skrek. Usch vad hemskt det var. Man kan ju inte göra någonting heller. Jag bara satt där och nästan grät själv för jag tyckte så synd om honom :( Jag undrar om det är mjölkersättningen han blir hård i magen av eller om det bara är något tillfälligt. Sen de gånger han vaknade på natten så åt han typ hälften så mycket som han brukar göra. Vi ska till BVC i morgon så jag ska fråga då vad det kan vara. Man blir ju så orolig över dom små liven <3


Mina <3

Kommentarer
Postat av: Marina

Dom brukar bli förstoppade av ersättningen. Har du slutat amma, annars kan du amma fler gånger? Du kan hjälpa honom bajsa med en febertermometer, det retar så han trycker på lite extra.

Lycka till och ha det bra.

KRAM

2009-07-30 @ 15:44:44
Postat av: Hannah Jarl

Ha i lite matolja i ersättningen, så kommer han att bli bättre i magen. När Sarah åt 190 ml så hade jag i en msk. Så prova med en tsk.

2009-07-30 @ 17:31:32
Postat av: Stephanie

Vilken flaska har du? Om du inte har MAM Ultivent så byt till den.. den är kanon iaf för Alexander var det ett genombrott då han hade precis som Elias om nätterna.. vaknade flera gånger av magknip..

Se bytte jag från vanlig flaska till MAM ultivent och då började han sova igenom hela natten.. HETL OTROLIGT! :) mirakel flaska enligt mig.. Sen rapar jag honom extra noga efter varje måltid så funkar det kanon..



Äter han semper eller nan?

Semper säger dom lättare ger magknip. Jag hade semper från början jag med men bytte till NAN vilket var jätte bra det var i samband med att vi bytte flaska. Och nu är det hur bra som helst med magen hans! :)



Har du msn? tänkte om man fick adda dig? Skojs o surra där o enklare med! :)



Krams Krams / Stephanie

2009-07-31 @ 02:50:05
URL: http://stephanieronning.blogg.se/
Postat av: Emma ~ Crazyangel [mamma till Milton]

Köp sempers magdroppar, finns på apoteket.. Vi använde dom gasa länge. vet inte om dom funkar egentligen, men kan vara värt ett försök.

2009-07-31 @ 08:13:48
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Marina

Du kan testa Minifom droppar mot gaser i magen, gammalt beprövat märke och funkar jättebra.

Ha de bra.

KRAM

2009-07-31 @ 18:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0