Han är ju stor nu



Klev precis ur badet. Jag älskar att bada och har även fått för mig att lillen där inne också gör det :) Lyxade till det med en ansiktsmask också. Jag är så glad att vi har badkar, och jag är så glad att vi ska få ny rustat snart i badrummet. Just nu hatar jag det. Blä. Men snart blir det FINT! Dock får vi det rustat vecka 26-28 och min beräknade förlossning är vecka 29. Får se hur kul det blir. Det var inte den bästa tajmingen precis.

På tal om lillen så är han i farten igen. Igår kväll vred han sig och puttade på mig väldigt mycket, kunde knappt somna för nu trycker han på bra på kissblåsan ibland så det känns som man ska kissa på sig. Jag antar att det blir mindre och mindre plats där inne så han har inget val. Han får putta vart han vill bara han gör det så jag vet att han mår bra :) 
Nu börjar han bli stor. Kanske inte undra på att sparkarna är mer som buffar nu, mer sällan men med mer kraft. Så här står det på internet om barnets storlek:

I vecka 28 är medelkroppslängden 38 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 1200 gr. Huvudets omkrets är 27 cm.
Håret på huvudet har vuxit och barnet har fått ögonbryn och ögonfransar. Barnet öppnar och sluter ögonen.


Vilken gosis!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0