Man har ett liv fast man har barn som ung!


Inte för att det är någon som har klagat på att jag är för ung för att binda mig och skaffa barn nu, men jag kan tänka mig att det finns många där ute som har varit med om det. Kompisar som säger att man inte kan festa med dom och göra saker. Eller föräldrar som inte tror på en och bara ifrågasätter ekonomi och utbildning. 
Jag har haft tur som inte har råkat ut för det. Visst finns det väl någon som har undrat vad jag ska jobba med sen, om jag inte vill som dom kallar det "leva livet", dricka alkohol, resa och festa loss.
Visst jag kan inte festa nu, inte resa och inte söka nytt jobb. Men vem har sagt att man inte kan göra det efter man fått barn och barnet blivit något år? 

Festa kan man göra tills man blir 55-60 om man vill. Jag personligen saknar inte festandet ett dugg! Är det egentligen så roligt att dricka så man mår skit dagen efter och kanske inte ens kommer ihåg delar av kvällen innan. Nej, vad är det för roligt i det? Festandet är som sagt inte ett dugg lockande för mig. Skulle klara av att inte dricka på ett bra tag fast lillen har kommit till världen. Ett glas vin är väl trevligt, men inte så man blir full liksom. Jag har vart på någon fest nu när jag vart gravid och det är roligare när man är nykter. Man kan skratta åt alla andra i stället och man mår mycket bra dagen efter. Personligen är tycker jag det är toppen!
Att resa utomlands däremot längtar jag jätte mycket efter, och det kan vi ju inte göra på ett tag. Men jag ser det istället som ett bra sätt att hinna spara ihop pengar till en sådan :) Resa inom Sverige kan man ju göra nästa sommar. Och det är ju inte fel det heller. Jag älskar ju västkusten! Och hur mysigt är det inte att ha ett barn med sig på semester?! 

Det där med jobb och utbildning är inte det viktigaste för mig. Visst jag skulle vilja ha en bra högskoleutbildning men just nu känner jag inget sug att plugga. Jag är inte av den sorten som har plugg som en stark sida, tyvärr. Men kanske när Elias blir lite större. Det är ju aldrig försent att börja plugga liksom. 
Jobb däremot ska jag söka nytt så fort som möjligt efter mamma ledigheten :)

Det är dagens samhälle som gjort så att det är fel att få barn som ung. Nu "måste" man ha ett jobb som är toppen, vara gift, ha rest jorden runt, ha hus, hund och bil. Dock är ju allt detta bara bullshit. Det ända som är behövligt är väl att ha ett jobb så man får ut lite mammapenning på det.. Men det är ju inget som säger att man måste det heller egentligen.
Tänk vi som får barn som ung, medans alla andra 30 åringar sitter där med sina bebisar, har mer erfarenhet än vad dom har om barn, vi kanske har hunnit utbilda oss och ha bra jobb vi också. Då är det ju vi som ligger före dom helt plötsligt.



Som sagt är det ingen av mina nära och kära som har tyckt att jag är dum som vill ha barn. Inte vad dom sagt i alla fall :P Men det kanske finns andra där ute som verkligen inte förstår hur man kan skaffa barn så tidigt, och här fick ni se hur jag tänker. Om man vill så går det vettni.
ALLT är möjligt fast man har barn!! Livet tar inte slut bara därför. Jag tror mer att det börjar på nytt :)
Remi & lillen i magen är det bästa som hänt mig och jag är så glad över hur vi har det just nu och hur vi kommer få det <3 Det finns liksom inget slut på det här, allt kommer bara fortsätta som en lång historia :D 

P.S. Jag säger inte att det är fel att skaffa barn som äldre heller, men jag tycker inte att man ska klaga på dom som skaffar barn som ung. Alla gör vi våra egna val :)



Kommentarer
Postat av: Mimi

Håller helt med dig men... Tänk om alla skulle tycka lika, hur kul skulle det vara då? :P Vissa väljer att leva ett ungdomsliv först och sen ett annat liv med en bebis och vissa väljer tvärtom.



Så länge man gör det man själv tycker känns rätt så kan det väl inte vara annat än rätt?

Jag är mer än överlycklig för eran skull, WEEIJ!

2009-04-15 @ 14:16:45
URL: http://mimibodin.blogg.se/
Postat av: malin

vad bra skrivet! :) jag håller med dig! speciellt det där om festandet, förstår dig fullt ut :) Du kommer få ett superbra liv med den lille, det är jag säker på. Du har ju helt rätt inställning! :D

2009-04-15 @ 16:37:05
Postat av: Pety

Haha håller med dig.. man missar verkligen inte mycket med festande å sånt där. Tycker verkligen inte det. Har vant mig så mkt nu oxå utan alkohol så tror inte jag kommer dricka så mkt ens efter bebben kommit. Man behöver det liksom inte. Däremot så gillar jag inte att vara på fest nu.. tycker mest det blir jobbigt när andra är fulla, osv. Men men :) man måste ju ut å träffa folk NÅN gång ibland iaf, haha!

2009-04-15 @ 19:08:32
URL: http://lapetramaria.blogg.se/
Postat av: Farsan

Man ska följa sitt eget hjärta och försöka uppfylla sina egna drömmar. Man ska visa respekt för sin omgivning och även för sig själv. Man ska göra det man själv vill, vara ödmjuk och tolerera att folk är olika. Man kan inte ändra på en annan människa, man kan bara ändra på sig själv. Tror man på sig själv till 100% så kan man uppnå vad som helst. Det är bra Viggan, du har rätt.

2009-04-15 @ 19:23:21
Postat av: Qarolina

Jag både tror och hoppas att det kommer gå super bra!

2009-04-16 @ 23:02:41
Postat av: josephine - mitt liv som sambo

jag håller med om de du skrev gumman! De ända man hör folk säga när "vi unga" skaffar barn är att dom säger att det är fel, att man är för ung osv. Jag känner många som har barn i ung ålder och som ska få ;) Som du själv säger så kan man göra alla dom "dära" sakerna sen efter man skaffat barn, när barnet vuxit upp osv.. bara för att man är ung så behöver man inte festa, knulla runt, eller vad de nu är, som folk i våran ålder säger är att "leva livet".. Leva livet behöver man inte göra bara för man super skallen av sig varje helg osv.. det tycker inte jag är nå liv.. att ha en bra pojkvän/sambo och skaffa barn/ha barn, det är ett liv för mig!



Blir så trött på alla som snackar en massa, det betyder bara att det är dom som antingen är avundsjuka eller vad det nu är..

- Näe men gud va jag babblar nu..



jag är så glad för din skull gumman och va fort tiden går och magen din växer :) ha det bra så kanske vi ses nån dag :) på en fika kanske?

Kram kram / josephine

2009-05-05 @ 15:35:10
URL: http://josephinewestling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0