Emelie Skriver:

Hej allihopa! Emelie här på tangenterna.
 Tänkte att jag skulle göra mitt första blogginlägg i någon viktig persons blogg när jag väl skulle orka engagera mig och göra det, men dom planerna sprack ju ganska rejält,  Haha!

Just nu så ligger jag i Viktoria och Remis soffa, jag trodde att det här med macbook skulle vara lite utöver det vanliga, alltså vanliga datorer, men det är lite jobbigt! Vissa ord blir understrykna med röda prickar, precis som när man skriver någonting i word som är felstavat. Emelie tillexempel blir understryket? varför? förstår ingenting just nu!
(Viktoria har precis ätit en burk majs och Denise har tryckt en pizza, varför äter man en burk majs för?)

Iallafall, jag kom nyss hit typ, vi ska inte göra något speciellt, jag har bara legat hemma i sängen med datorn i knät från att jag vaknade tills jag åkte hit, det är min andra helg i rad som jag inte dricker alkohol, och det är mycket bra gjort utav mig måste jag säga, jag tror att det var förra året, så räknade mina vänner ut hur mycket pengar vi hade hällt i oss, och hur många helger det var i rad, och det var ganska skrämmande om jag inte minns det fel! Då kunde vi utan några problem festa fredag och sen vara på topp och festa på lördagen också, mycket roliga tider måste jag säga. 

Aja, inatt så ska jag sova hemma hos min mormor, det blir mysigt! Jag och Viktoria har bytt pass imorgon så jag ska jobba 11-18, jobbigt men endå bra, bättre det än att jobba kvällen som jag egentligen skulle ha gjort. 

Det är så svårt sånt här, jag vet inte riktigt vad jag ska prata om, om hur otroligt fint Viki och Remi har det hemma? 
(( REMI BLIR INTE UNDERSTRYKET?!? )) 
Eller om mitt liv, mitt lite halvt sådär kriminella liv, haha! Nu vill ni allt bra gärna vilja veta va? Jag vet inte hur många det är som läser viktorias blogg,  fyra stycken? kanske fem? Nej nu var jag elak! 
Men min kriminella historia kan vi kanske ta en annan gång. 

Kanske vad man ska göra i livet? Jag vet inte, som det ser ut nu så vill jag nog föralltid vara kvar på Mc'donalds, men man kan ju inte stå och stampa där livet ut, men det känns lite som att om jag ska byta jobb, då ska mina arbetskamrater också byta jobb? och det kommer ju inte att gå? vissa är ju lite mer intelektuella än andra så vi kommer ju hur som helst att gå åt skilda håll, Christer kommer väl säkert att bli något högt uppsatt inom donken yrket, det tvivlar jag inte på, han är så inne i det där och alla saker som går att avancera till, men Denise då? tex. hon kommer väl att åka till Kina och bli kinesisk hemmafru, haha, och jag och Viktoria kommer väl sitta kvar här, tillsammans med Remi, Byman, Fredrika, Edvinsson kanske? Haha det ska bli roligt och se om kanske tio femton år, vad alla har gjort med livet osv. 
Tänk att besöka vår restaurang långt fram i tiden, å se alla som arbetar där då? Och kunna se tillbaka och veta att där har man gjort det förmodligen roligaste och bästa man har gjort i hela sitt liv! 

Nu så försvann jag från banan igen och började prata om annat! 
Jag vet inte,
vad har ni alla gjort idag då? 
- Ja tack själv har jag ju redan berättat om min dag somsagt, kom jag på nu! 

Jag vill åka på en medelhavskryssning! Det ska Viktorias fader göra, men hon får inte följa med! Hehe! 
Det ska bli min nästa grej i livet, kryssning med en butler! woho! 

Nu ska jag och Denise gå ut och röka! Men på återseënde mina vänner, hittade inte knappen som man använder för att få den där flingen över E:t. 
Denise blir också understryket, så det känns betryggande! :) 
Men vi kommer nog att höras igen. 
Ha det så bra, 
:) 

Fru: Marie Emelie Af Liljedahl.


Kommentarer
Postat av: Fredrika

Du menar alltså att jag är ointelektuell?? :O

nä nu j...!!

2008-12-05 @ 01:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0