Magsjuka - check

Här hemma har vi kämpat med magsjuka i veckan. Det måste vara Elias som dragit hem den från dagis. När jag ringde och sjukanmälde honom sa dom att det går både bland barnen och personalen. 
På tisdag morgon vakande jag av att Elias satt på toan och jag fattade på en gång att han fått magsjuka. Det bara rann om man säger så. Sen gick han och la sig i sängen igen och då började han kvälja. Jag puttade på Rémi som låg och drog sig i sängen "spring, han spyr!" Jag satt och matade Liam och kände att jag också mådde sjukt illa. 
Så aa, jag och Elias sprang in och ut på toa hela dagen. Spydde och sket ikapp typ. Fyfan, borde finnas ett botemedel för den där hemska sjukan!

Elias blev pigg redan samma eftermiddag. Jag blev lite bättre på kvällen men hade feber, och även i onsdags kände jag så. Men igår blev jag frisk :) 

Jag var ensam med barnen i typ fem timmar när jag mådde som sämst, Rémi jobbade. Inget jag tänker göra om. Höll på tuppa av när jag skulle underhålla Liam, byta på honom och mata. Och hjälpa Elias på toa och när han hade kräkts. 
Andra dagen jobbade Rémi också, men då var Elias frisk och jag mådde lite bättre så det var lite lättare. Men ett tips, håll era sambos hemma när ni är sjuk och har barn! Inte alls roligt annars.

Det ända positiva - man känner sig smalare efter allt som har kommit ur en.





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0