Skit bil!



Fyfan! Igår var det min otursdag. (förutom den dagen jag krockade bilen)

Efter jobbet skulle jag vara så duktig att tanka. Åkte till Ok bredvid jobbet, tankade för 200 spänn. Skulle vara lite generös och snäll mot mig själv att takna för så mycket, annars tankar jag alltid för en hundring bara. Småtankar hela tiden.
Aa i alla fall så när jag ska starta bilen går det inte att vrida nyckeln, den sitter som sten. Tar ur den låser bilen, sätter i den igen och gör så typ 5 gånger. Händer nada. Så jag går in i macken och frågar om hjälp och hon säger att jag ska gå till baksidan till verkstaden så killarna där kunde hjälpa mig. Går dit och får hjälp dirket. Var borta max en och en halv minut. När jag ska öppna dörren och visa felet så har biljäveln låst sig med nyckeln i!!!!! Jag visste inte att våran minibil var så high tech så att den låste sig själv efter ett tag.
Som tur var hade jag ingen växel i så vi rullade bort den eftersom den fortfarande stod där man tankar, lite i vägen alltså. Killen hämtade verktyg och försökte bryta upp dörren lite så att den kanske skulle öppnas då, men det funkade så klart inte.
Inte har vi någon extra nyckel heller för den skulle vi få gå och göra själva när vi köpte bilen men har vi inte tagit tag i det än. Eller jo nu har vi det efter allt som hände igår, men inte före igår.
Det slutade i alla fall med att Falck kom och öppnade den åt mig och vi kommer bli 960 spänn fattigare för en sån skitgrej som han gjorde på typ 30 sekunder.

I mellan där, när jag ringde remi och talade om vad som hänt och när jag väntade på Falck gick jag tillbaka till jobbet och satt där i omklädningsrummet och bölade för jag var så jävla arg, haha. Det händer ju bara mig liksom.
Hatar den där äckliga lilla fitt bilen nu. Kommer aldrig förlåta den. I värsta fall kanske vi byter bort den för jag har så jävla mycket otur med den! - Jag hatar dig bil äckel!!!!!!!!

-Tack gud för allt detta, du måste älska mig nå fruktansvärt.

Inte nog med allt detta. Igår kväll blev jag magsjuk också :@ Dricker massa blåbärsoppa för att bli bättre i magen. Det hjälper lite i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0