Gott or not?


Jag satt och tänkte på en grej. Elias äter verkligen allt! Förutom typ ruccola och konstiga sallader, men allt annat. Och det som jag tänkte på var om det verkligen är bra? Jag tycker det är bra för det värsta jag vet är kräsna människor. Visst att man inte tycker om vissa saker som typ älgtunga eller anklever, men vanliga maträtter liksom, jag fattar inte.
Just ordet kräsen gör mig lite irriterad. Det betyder typ att föräldrarna serverade barnen annan mat bara för att ungen inte tyckte om just den saken vid ett tillfälle.
Vi har haft sån tur att Elias inte spottat ut någonting förutom ovanstående eller brukmaten som han fick när han var liten, den spydde han av.. nästan :P

Sen att han får äta godis på lördagar och annat gott som vi äter är en annan sak. Det är ju inte så att vi tvingar i han sånt, men han får ta om han vill.
Jag tror inte det spelar någon roll om man förbjuder gotta eller inte, en dag så kommer barnen ändå smaka på allt onyttig. Det gäller bara att sätta gränser när och var dom får äta eller inte får äta det.

Det vara bara min åsikt, och jag kan tänka mig att andra stör sig mer på det än vad jag stör mig på kräsna människor :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0