Gammal mat, nej tack

 

Jag läste nyss denna artikel om att de säljer gammla hamburgare och sallader på McDonald's. Att de anställda märker om salladerna när tiden gått ut på dom och att de säljer hamburgarna fast de legat i värmeskåpet längre än tio minuter, medvetet.
Nu låter det som att varenda McDonalds restaurang gör detta men det tror jag och hoppas verkligen inte.


Där jag jobbar så är vi jätte noga med "waist". Alltså att vi slänger gammla hamburgare, nuggets, sallader, pommes och allt annat som har en tid eller datum när det ska slängas. Om vi skulle göra det som beskrivs i artikeln skulle varken de man jobbar med eller gästerna bli särskild glada. Det är ju skit äckligt! Man kan ju göra gästerna sjuk.
Visst har alla säkert någon gång missat att något har vart gammalt och gett ut det, tex när man var ny och lite osäker och när något inte har varit märkt och man har vart väldigt stressad. (Inte timmar gammalt så som de säger i artikeln, men 4-5 minuter) Men då hoppas jag att gästerna kommit tillbaka och bett om ny mat så man har en chans att be om ursäkt som personal också.
Det ska ju egentligen inte hända, men vi är bara människor och det kan bli fel ibland.

Så om ni får vänta på maten och att ni blir sur över det så får ni i alla fall fräsch mat, och det vill väl vi alla ha! Eller vill ni hellre ha maten dirket fast den är gammal? Skulle inte tro det.


Det som beskrivs i artikeln behöver ni inte oroa er för om ni kommer till McDonald's Valbo! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0