Det kan inte göra mer ont

Jag satt nyss och läste Katrin Zytomierskas blogg. Har inte läst den sen hon fick barn så jag har inte hängt med på hur det går eller hur förlossningen gick. Kan ju säga att hon hade en mardrömsförlossning! Asså när hon berättade hur det hade vart så gjorde det så jävla ont i mig. Stackars henne alltså!! Jag förstår att hon är rädd för att bli gravid igen.

Jag skulle vilja ha ett barn till snart om det inte vore för att jag är så sjukt rädd för att känna den där smärtan igen. Den skrämmer mig nå fruktansvärt. Men visst, om förlossningen gick på 4-5 timmar, fine. Men inte 11 som det gjorde med Elias. Kändes som min kropp skulle ge upp när som helst de sista timmarna. Det var som Katrin sa att det var för henne, "söv ner mig eller låt mig dö!"

Den rädslan måste jag tackla ner någongång om Elias ska få ett syskon för det vill vi ju :) Inte just nu alltså men om ett år eller två. Så jag kan vara rädd ett tag till i alla fall, haha.




Kommentarer
Postat av: Crazyangel [mamma till Milton&Viggo]

Ja katter är seriös läbbiga.. Tycker dom är fina. Men å fort dom tittar på mej får jag rysningar :P

2010-06-14 @ 16:40:09
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Ida

nu kanske jag hade en extrem förbättring i tid på mina förslossningar då det inte alls gick bra första gången men andra gången var det klart på 10% av tiden mot första så vi kan väl säga så här? om du förbättrar tiden med 40-50% så har du det i en liten ask på 5 timmar;-)

andra gången tyckte jag att dte var ascoolt bara för att jag visste hur det skulle kännas och jag kunde göra "rätt"...jag skulle jättegärna skaffa ett barn till bara för att få den kicken igen:-O galet jag VET och tro mig när jag säger att det finns anledning till att jag har 5,5 år mellan mina ungar:-P

2010-06-14 @ 20:43:22
URL: http://fruhumla.blogg.se/
Postat av: JosephineWestling - Mamma till Vira

katrin hade en hemsk förlossning..



min däremot var helt underbar. ska skriva om det sen på bloggen så kan du läsa :)



tror absolut att det kommer gå bra nästa gång du ska föda.

KRAM

2010-06-14 @ 23:00:35
URL: http://josephinewestling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0