Mat prat


Lillen blev på bättre humör efter promenaden. Vi gick till stan en snabbis och gjorde ärenden, sen gick vi till Willys och köpte barnmat. Han älskar barnmat och äter sig mätt på det nu.
Igår bestämde vi oss för att köpa välling och inte ersättning, den ska vi sluta ge honom. Han har fått ersättning på nätterna och kvällarna men nu blir det alltså riktig vällning istället :) Han är ju stor nu, skrutten min <3

Brukmat blir ju dyrt om man bara köper det, men jag vet inte vad laga till honom annars. Bara potatis och morötter känns ju så tråkigt. Några tips på lite mat ochh hur man gör?



Nöjd efter promenaden.
Min finast i världen!



Kommentarer
Postat av: Ida

köttfärs är bra att blanda i potatisen och morätterna. om ni ska göra köttfärsssås kan du ta ut en sked åt honom efter att du stekt men innan du kryddar. han kan ju äta lite lite peppar å så om du vill. annars så brukade jag koka upp vatten med några pepparkorn och ett lagerblad å sen koka en kycklingfilé i det. stavmixer är bra annars går det med en gaffel att peta isär å fixa mos med.

till det körde jag potatis eller ris, sen kan du köpa fryst broccoli, ärtor el blomkål som du kokar med å mosar i tillsammans med. det är det enkla som jag kört å så burkar emellan. hoppas det går bra att byta ersättningen mot välling, många brukar ha lite bekymmer med det då barnen känner skillnad på smak och konstistens=) kramkram

2010-02-07 @ 18:26:45
URL: http://fruhumla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0