Barnbidrag



Barnbidrag kom idag. Det är ju den 20 på söndag så då fick vi det idag istället. Och det var ju tur, barnbidraget vi fick förra månaden tog precis slut. Det räckte alltså precis till blöjor, mat och våtservetter. Synd ändå att man ska behöva köpa den där dumma maten, just för att den är så dyr! Ett paket kostar ca 70 kr och det räcker typ 3-4 dagar. Och han börjar ju äta mer och mer så man kommer få köpa det ännu oftare snart. Ni kan ju tänka hur mycket pengar det är bara på maten hans. Typ 600-700 kr bara på maten, just nu :S Där har ni ett plus ni som kan amma. Men jag trivs med att ge flaska ändå, skulle faktiskt inte vilja amma om jag fick bestämma :P Man måste tänka på att ha "ammningsvänliga" kläder, om man är ute bland folk måste man amma bland folk vilket jag tyckte var jobbigt de få gånger jag gjorde det och det som måste vara jobbigast av allt är att man kan inte dela upp arbetet på natten med sin partner. Nu kan ju Remi gå upp och värma mat och mata medans jag kan ligga kvar i sängen och få en "ledig natt". Det är super :) Och lillen växer och mår bra som vi vet ;) <3


Nu ska vi dricka vårt kvälls te. Det har liksom blivit en rutin att dricka te såhär på kvällarna. Skönt för halsen är det också.



Kommentarer
Postat av: - Desirée Serung, shoppingbegär & inredningstankar ♥

Jag ammar hela tiden och jag har de kläder jag känner för - tänker inte alls på om de är "ammarvänliga" men sen är ju inte jag sån som använder åtsittande korsetter med tusen knäppningar allt för ofta heller ;P Sen på natten delar vi med - alltså jag ammar ju självklart(fast jág somnar alltid eftersom jag ligger och ammar) sen så brukar andreas byta blöjorna oftast om de behövs byta under natten :)

2009-09-19 @ 00:03:06
URL: http://desireej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0