Så gick det



Jag skrev aldrig hur det gick hos barnmorskan tidigare idag. Men det gick bra, gjorde det vanliga. Blodprov, blodtryck, mäta magen och lyssna på bebis hjärtat. Och väga sig får man ju också. Hade gått upp 1 kg sen sist, nu 71 kg :S Herregud. Jag hoppas allt kommer försvinna vid lillens födsel, i alla fall strax därefter. Jag vägde 57-58 kg innan, så ni kan ju fatta att jag är lite ovan med en sån hög siffra på vågen.
Det visade sig att jag hade lågt blodsocker och lågt blodtryck så jag måste bli bättre att äta mina järntabletter. Det kunde också bero på jobbet också, stress och så där. Hon tycker att jag verkligen ska säga till på jobbet när det blir för mycket och jobbigt för både mig och bebbens skull. 
Har bara 11 pass kvar att jobba. Det tackar vi för!!


Jag har nu stått i en timme och gjort pannbiffar. Det blev väldigt många, men det är bra så man kan frysa in lite grann. Och Remi får matlåda i morgon :) Jag har aldrig gjort biffar förut men det gick bra faktiskt för att vara första gången. 
Nu ska jag gå och diska upp disken som blev av matlagningen. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0