Utelåst



Jag och Remi hade ju tvättstugan idag. Andra svängen ner gick inte så där jätte bra. Vi tog ut tvätten som var klar och hängde in i torkskåpet och la in två nya maskiner med tvätt. När vi går ut ur tvättstugan stänger inte Remi dörren så jag stängde den. Sen slog det oss båda samtidigt. Vi kollade på varandra och jag sa "Du tog inte nycklarna va?"  Och till svar fick jag svaret jag inte ville höra.. "Nej.." Båda blev irriterad på varandra. Jag för att han hade vart så dum och lagt ifrån sig nycklarna inne i tvättstugan och han för att jag stängde dörren. 
Okej vad ska vi nu göra liksom? Hemmanyckeln var ju också på nyckelknippan som låg där inne och vi hade låst dörren hemma. Och mina nycklar var också hemma. Vi kunde ju inte fråga någon granne heller för varje hushåll har sin så kallade  egen "tagg". Den öppnar man portdörren med, åker ner till källaren och bokar tvättider med. Och när man bokar tvättider så blir det liksom personligt med den taggen, ingen annan kan öppna dörren än den som bokat tiden. Det är jätte bra! Men just nu var ju det bara synd. 
Som tur var hade jag min mobil med mig. Tacka gud för det, vad skulle vi annars ha gjort?! Vi ringde typ 3 olika nummer innan vi fick tag på någon som kunde komma och öppna. Hurra, 500 kr bara för att en gubbe ska öppna tvättstugedörren åt oss.. Men nej då, han var så snäll att han gjorde det gratis! Förstår inte varför, men vi är mycket tacksam för det!! 

Men nu har vi vart hemma ett tag och vi hann bli klar med tvätten i alla fall. 
Ååh, vad jag älskar vår lägenhet! Jag gillar inte sånna där äventyr.

Så här ser taggen ut, fast med Gavlegårdarna tryck :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0