Lugn kväll



Bebis i vecka 30:

I vecka 30 är medelkroppslängden 41 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 1600 gr. Huvudets omkrets är 28 cm.
Redan från graviditetsvecka tretton kan man med hjälp av ultraljud se att fostret tränar sina andningsmuskler genom att utföra andningsrörelser. Andningsrörelser pågår sedan i perioder under hela graviditeten. Dessa andningsrörelser stärker lungorna och får dem att mogna. Röker du en cigarett minskar eller upphör andningsrörelserna helt under en period.



Nu slutar älskling. Hoppas han är snabb hem. Jag längtar efter honom!
Vi ska lägga oss så fort som möjligt. Remi börjar 5 i morgon bitti och jag har tid hos tandläkaren kvart över 7. Får se om dom tar bort tandställningen i underkäken. Om dom inte gör det ska jag be dom att göra det :P Det är ju klart för längesen där har dom sagt. Så jag ska tjata så dom tar bort den.

Jag har hunnit baka en kladdkaka. Eller vadå hunnit, jag har ju inte gjort någonting. Så jag tyckte jag var tvungen till det! Nu kollar jag på "Diagnos okänd" och väntar på Remi :)

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Malin´s Humor

Haha, äh! Du kan svälla upp som min faster, du är ändå lika snygg!

2009-05-06 @ 23:30:59
URL: http://deafeem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0