Chili con carne


Nu är jag klar i tvättstugan och all ren tvätt är på sin plats. Nu har jag vart så där duktig igen.

Ska väl börja med maten strax. Tänkte göra chili con carne. Det är både lätt att laga och gott att äta. Sen blir det besök hos barnmorskan. Aj, blodprov. 
Men först och främst ska jag göra mig lite mer i ordning än vad jag är nu, så ska ni få receptet på den underbara banankakan jag gjorde igår.



150 gsmör, smält
3 dlströsocker
2 stägg
5 dlvetemjöl
1 tskbikarbonat
2 tskbakpulver
4 stbananer, väl mogna, medelstora

1. Sätt ugnen på 175°. Smörj och bröa en rund form.
2. Vispa smör och socker med elvisp, tillsätt ett ägg i taget och fortsätt vispa tills allt är blandat och lite fluffigt.
3. Blanda mjöl, bikarbonat och bakpulver i en skål. Mosa bananerna med en gaffel. Tillsätt mjölblandningen och bananer Vänd runt med en slev.
4. Grädda kakan i nedre delen av ugnen 40–45 min. Låt kakan svalna något innan den serveras


Min blev jätte stor och fin :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0