Jobbig natt (man är väl ovan)




Natten var inte den bästa precis. Visst allvarligt inte vad jag skulle ta vägen. Elias ville inte sova och var bara hungrig hela tiden. Och jag med mina såriga bröstvårtor hade inte det lättaste. Ena började jag blöda ifrån så på den ville jag inte amma mer, den andra gjorde bara sjuuuuukt ont men var tvungen att amma där ändå för vad annars skulle han få mat ifrån? Det var rena PLÅGAN. Jag grät! När ens lille bebis inte blir nöjd och bara är ledsen och inte vill sova så känns det som man inte räcker till. Det blev ca 3-4 timmars sömn bara.
Men nu har den mogna mjölken börjat rinna till så det börjar bli bättre. Han får ut mer mat verkar det som i alla fall.. Han sover som en stock just nu :) Min ängel <3

Nu ska jag klä på Elias. Vi ska åka till Ica Maxi och köpa sånt här mjölk tillägg utifall det vänder och jag inte kan amma på grund av smärtan. Bättre att ha det än att han inte får något alls. 


Jag måste verkligen få min design omgjord. Kanske någon som känner sig träffad? (Malin? ;) höhö) Nu vill vi ju ha nya bilder!

Kommentarer
Postat av: Marina A

Det finns nappar att sätta på bröstet för att skydda, kolla på Apoteket.

När jag väntade barn så sa barnmorskan att man skulle misshandla brösten (skrubba, nypa m.m.)för att göra dom tåligare till amningen.

LYCKA TILL med Elias.

2009-07-19 @ 15:50:00
Postat av: hanna

tips. finns plast bröstvårtor som man kan sätta på sina egna så slipper man sår m.m. jag köpte mina på BB för 20-30:- st. Ring och fråga om du kan få köpa, eftersom det gått sån kort tid så tillhör ni ju fortfarande BB. bara ett tips, funkar skitbra för mig!

2009-07-19 @ 15:55:00
Postat av: Hannah Jarl

Smörj brösten med Bepanthen, den salvan är bra för både dina bröstvårtor och Elias stjärt. Sen ska du göra det som känns bäst. Gör det för ont ska du inte plåga dig. Det finns ju mjölkersättning :). Tänk på dig själv också.

2009-07-19 @ 15:55:59
Postat av: Emma bloggar om kampen mot graviditet - efter två missfall !

VIlken härlig blogg du har :)

2009-07-19 @ 17:00:31
URL: http://crazygirlinthisworld.blogg.se/
Postat av: BajsMalin´s Oseriösa

Haha, självklart! Säg bara till så ska jag fixa det så fort jag får tid :D

2009-07-19 @ 18:40:29
URL: http://deafeem.blogg.se/
Postat av: Ida

åå, tjejen jag vet hur jobbig sånna nätter är...

hade du inte skrivit i någon förberedelselista att ersättning var något bra att ha hemma utifall?:-)

kanske glömde det nånstans på vägen. bra att du köper hem nu iaf, bara tryggheten av att veta att det finns gör att det brukar funka. du kankse ska ta och använda amningsnapp i några dagar så att vårtorna får vila?

isch, här kommer jag med råd du inte bett om men när man vet hur ont det gör osv så är det lite svårt att låta bli...

han är verkligen fin eran kille, blir lite sugen igen måste jag säga:-S

kram till alla tre!

2009-07-19 @ 18:47:17
Postat av: josephine - mitt liv som sambo

uh låter jobbigt... men du klarar detta.. kramis på er

2009-07-19 @ 20:41:16
URL: http://josephinewestling.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Ja usch det är inte alls kul med såriga bröst.. hualigen fick samma jag med. Och när mjölken rann till vart det sprängfyllt på under en timme igen.. men den började sina efter ca 1,5 månad så nu får han bara ersättning bubben min! :)



STORT GRATTIS igen till er underbart söta son! :)



Hur känns det att ha blivit mamma då? :) otroligt va?



Krams krams

2009-07-19 @ 22:44:09
URL: http://stephanieronning.blogg.se/
Postat av: emma

Usch det där känns igen. Min lilla skrek i stort sett nästan hela natten det andra dygnet. Det blödde och sved något fruktansvärt. Vi gav henne ersättning så hon skulle få något i sig vilket sen resulterade i att hon inte alls ville amma mer. Flaskan var lättare att använda i och med att hon inte var tvungen att suga så hårt. Och jag som stolt sagt "jag ska minsann amma i minst 6 månader", det blir inte alltid som man tänkt sig - men hon mår bra och det är huvudsaken :) Lycka till! Tips: Smörj bröstvårtorna efter varje amningstillfälle! Kram

2009-07-20 @ 07:29:00
URL: http://nauseous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0