Våra dörrar


Har vart ner i tvättstugan två ggr. Har nog två eller tre svängar kvar innan jag är klar.

Måste bara skriva en grej som jag tänker på varje gång jag är ensam hemma. Det är att bakom våra dörrar som finns i lägenheten har jag lite onda aningar om. Vet inte varför men det känns obehagligt när man har en dörr öppen så att någon skulle kunna få plats bakom, mellan dörren och väggen liksom. Förstår ni? Men om dom är helt öppen eller helt stängd så är det bra. Men just när dom är lite halv öppen sådär. Usch. Och värst är det mellan toadörren och hatthyllan, (när man har toadärren öppen blir det ett mellanrum mellan dörren och väggen för att hatthyllan tar emot dörren) där lovar jag att det finns något som man inte riktigt kan förklara. Många gånger när jag suttit på toa och haft dörren stängd så har det känds som att någon står utan för och väntar på sin tur liksom. Det har hänt flera gånger att jag tror att det är Remi som vill in efter mig men så är det inte. Det är lite läskit faktiskt. 
Nästan varje gång jag kommer hem och ska låsa upp dörren så känns det som någon står till vänster om mig uppe i trappan och bara står där. Trappan som fortsätter uppåt i trapphuset är precis till vänster om vår dörr om man står med ansiktet mot dörren. Där är det också något mystiskt. 

Allt har med dörrar och göra också.. Undra varför?



Precis så här känns det att någon kollar på mig när jag står där nere och öppnar dörren.
Alltid när jag öppnar aldrig låser.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0