Han växer



Elias var jätte snäll när vi var hos BVC idag, inte ett ända gnäll. Han var bara nyfiken och kollade runt överallt. Det gick till och med att mäta honom, vilket brukar vara svårt då han argt spänner benen och inte vill sträcka ut dom. Men idag så gick det :) 

Han väger nu 4450 gram och var 55,2 cm lång. Så han har gått upp 400 gram och växt 7 mm. Han växer och mår bra utan den där dumma amningen :D Jag sa nu också till henne på BVC att jag inte ammar honom, bara att jag gör det typ en gång om dagen ibland. Men hon tyckte det inte gjorde något alls. "Huvudsaken att han äter ersättningen och att han växer och det gör han ju" sa hon :) Och för mig går det hur bra som helst att ge honom flaska, han äter bättre ur den än vad han gör när han ammar. Det ända som jag känner skulle vara bättre om jag kunde amma är att man slipper ta med sig mat och tänka att det måste finnas ett ställe man kan värma ersättningen. Men det går ju att göra klart och ta med sig i termos också, så det ordnar sig alltid :)


Kommentarer
Postat av: emma

Vad skönt att han växer på =) Tycker inte du ska känna något slags tvång när det gäller ammningen. Det är dig och ditt barn det handlar om, ingen annan har rätten att säga åt dig vad man ska eller inte ska göra. Jag hade också problem med ammningen och mådde väldigt dåligt över det men var jag än sökte råd så fick jag höra att det bästa man kan göra är att amma, det var bara att kämpa på! Det var när en god vän sa till mig att lyssna på min egen kropp, man är ingen sämre mamma bara för att man inte ammar. Har man försökt och gjort sitt bästa utan resultat, kan man inte göra mer.

2009-08-08 @ 00:26:46
URL: http://nauseous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0