Typiskt tandläkare



Nyss hemkommen från tandläkaren. En grej som inte jag tänkt på är ju att jag fyller ju 20 i år och därmed får betala när tandställningen ska ut. From januari började dom räkna då, så jag måste trolla fram 3500 kr till juli-augusti nångång. Det låter som en lång tid och att man lätt skulle klara av att spara 3500 tills dess men inte om man ska spara pengar till barnvagnen som vi betala när lillen har kommit, ca 6000 kr är det. Och mycket mer bebis saker lär vi ju också köpta. Plus MASSA andra räkningar och saker som man har att betala varje månad. Så nu allihopa vill jag ha pengar när jag fyller 20 (som är i juli) till och betala den där jäkla tågrälsen!
Ganska dåligt gjort av tandläkaren egentligen när dom sa från början "Det här kommer inte ens ta ett år". Visst det har ju blivit lite komplikationer, och det har antagligen inte vart lika lätt som dom trodde. Men då lovar man inte "mindre än ett år" iallafall. Så typiskt tandläkare att lova alla kortare tid med sin tandställning än vad man får ha den. Men aja, inte så mycket att göra åt i det här fallet.


Nu ska det ätas tacos rester som blev över sen igår kväll :P




Kommentarer
Postat av: Malin´s Humorblogg

Ha. För mig sa de också ett år. Men jag fick ta ut den efter 2. Man ska aldrig lyssna på de där, de verkar tydligen inte förstå att alla är vi unika och vår kropp och tandkött tar sin individuella tid att läka och ställa sig rätt.

2009-04-02 @ 03:38:29
URL: http://deafeem.blogg.se/
Postat av: Linn

Jag tjatade så jag fick ta ut den innan januari så jag slapp betala massa onödiga pengar. =)

2009-04-02 @ 23:01:08
URL: http://lixx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0