Om Erik


Jag kopierade denna text av Malin, Deafeem.blogg.se (kan inte länka på den här datorn) Jag skrattade så jag började gråta och blöda näsblod. Kanske för att det handlar om min lillebror. Synd att inte jag har lika bra minne som Malin, annars skulle jag också skriva ihop något sånt här och ge Erik och Jonas när dom fyller 18. Mitt minne är bra, men kort.. Tyvärr.
Här kommer hennes små berättelser den i alla fall.

Då har vi nu kommit till denna berättelse jag utlovat om denne Erik Andersson. Denna modebloggare som föddes en kall 18:e april 1994, f.d dansare, en lång ståtlig ung kille med självlockar som gillar att fota knoppar och dricka o´boy till frukost.
När jag var si sådär 7 år så kom han för första gången hem, hans mamma gick med en barnvagn och jag satt i en stor fet snöhög. I denna barnvagn så låg det två små bebisar som tidigare slagits om matintaget i deras mammas mage, dessa två fick namnen Erik och Jonas.

När Erik blev lite äldre så gillade.. Eller förlåt, ÄLSKADE han att springa naken och svinga på härligheterna. Han kissade ofta i den lilla poolen som jag, hans syster och bror samtidigt som honom satt i. Han hade också en förkärlek till att dricka poolvatten, men ta det lugnt alla fans (HOST, flickor), det var i senare ålder då han älskade att dansa med en uppblåsbar banan med röd kjol till Arvingarnas "Eloise" 

Sedan var det mycket sagor som gällde under kvällstid, hans syster som för honom hette "Toooja" (Viktoria) läste för Jonas medan jag oftast fick läsa för Erik, jag var glad för att få läsa sagor för Erik, han slocknade alltid först av dem = Läsa mindre.

En kväll fick jag och deras syster för oss att skrämma upp dem båda innan läggdags, vi låste in oss på toaletten och tog med oss en ficklampa, just för att göra det mer skräckinjagande.
Det var nämligen så att vi bodde väldigt nära ett ställe som många ansåg vara spöklikt, det gick spöken därom natten och oförklarliga ting hade hänt, detta ställe kallas för Gammelgården. 

Jag och Eriks syster tog en tom snusdosa från deras pappa tidigare denna dag och fyllde den med bomull, sedan droppade vi ner något som liknade blod, därefter så gjorde vi ett hål i botten som skulle rymma en tumme, hans syster tröck in tummen i det hålet och satte sedan på locket.
När vi sedan satt där inne på toaletten med ficklampan tänd så öppnade vi locket och sa att vi hade hittat ett finger där, i den lilla glesa skogen vid Gammelgården, sedan öppnade vi försiktigt på locket.

Eriks bror Jonas blev likblek i ansiktet och började gallskrika och gråta lite då han såg detta finger, medan Erik stod helt stilla och tittade ner i snusdosan. 
Sedan säger han:
 "Wow, vad häftigt! Kan vi inte gå dit så att jag får se? Det kanske finns fler.." Jag vet inte hur vi ska välja att tolka detta, någon vampyr får vi inte hoppas på att han är i alla fall..

 
Avslutningsvis så kan jag säga att han var en hård liten grabb trots urin i poolen och hans banandansande till "Eloise". Jag måste dock göra er besvikna och säga att han troligtvis inte springer naken nu på senare dagar.  

Tack för mig. 



Ni kan inte säga något annat än att den var sjukt rolig!? Men det kanske blir lite roligare eftersom det handlar om mina nära och kära ;P
Det underbara, roliga får vara mitt sista inlägg för idag. 

Godnatt alla!





Kommentarer
Postat av: Malin´s Humorblogg

Naw, vad söt du är då! :)



Vi var till bönan, ni kan ju hänka på någon gång så får ni vila från era jävla McDonald´s hamburgare ;) Hhöhöhö



En sak måste jag säga. Jag är riktigt besviken på din bror att han inte knäppte kort på min vackra present och satte ut den på bloggen! Fy för honom! Jag som var så stolt!

2009-04-13 @ 01:14:12
URL: http://deafeem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0