Här målas det

Idag har det vart fullt upp. Började dagen med att jobba ett skönt tre timmars pass. Sen åkte jag hem och duscha och åt. Pappa kom förbi med målargrejer som vi fick låna av honom. Tur var det annars skulle det blivit ganska mycket dyrare än vad det blev på Flügger. Jag och Remi var där idag och köpte färg till vardagsrummet vi ska måla eller aa, som vi nu håller på att målar. Trodde det skulle bli katastrof efter lite missar här och där men första väggen ser faktiskt bra ut efter första lagret med färg. Mitt upp i målandet stack jag iväg och träffade Ida som är på hembesök från Norge. Jag, hon och Madde tog oss en matbit på Interpool :) Det var trevligt! Bara sitta och prata massa liksom.
Just nu håller Remi på att slipar ner kanter på tapeterna på den andra väggen för att det ska bli jämt och snyggt. Han är jätte duktig! Jag bara sitter här bakom honom och kollar på. Men när det väl ska målas då går det bra och hjälpa till för det är iallafall roligt :P Tur att jag har han, han är bäst på allt verkar det som :) Han bar 10 liters hinken med färg hem från affären också. Och den vägen är lång om man bär på en sån. Jag säger ju det, han är bäst! ;)

Imorgon blir det jobb, sen fortsätta på vårt projekt här i vardagsrummet.


Så här insatt ser jag ut när jag målar :D



Remi är kort, så han fick ta stolen ;)

Jag ska lägga upp före och efter bilder på vardagsrummet när målandet är klart.


/ Viktoria ♥


Kommentarer
Postat av: Denise

Vad söta ni är!

När blir det inflytningspartaj då? ;)

2008-10-10 @ 18:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0